Postanowienia ogólne
Osoba wynajmująca rower, zwana dalej klientem, ma prawo zapoznać się z warunkami i cenami wynajmu rowerów. Jeśli aktualne warunki zostaną zaakceptowane, klient może przystąpić do podpisania umowy i wynajmu roweru. Klient, który zdecyduje się wynająć rower, oświadcza, że podpisuje umowę cywilnoprawną z „SiBike” Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Olszańska 11/6, 31-517 Kraków, zwaną dalej wynajmującym, na warunkach określonych w niniejszym dokumencie. Rowerów nie wynajmuje się osobom pod wpływem alkoholu lub narkotyków.
§1 Prawa, obowiązki i odpowiedzialność klienta
Rower i sprzęt
Rowery i sprzęt są własnością "SiBike" Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Olszańska 11/6, 31-517 Kraków NIP: 675-172-21-22.
Niniejszy dokument opisuje prawa, obowiązki i odpowiedzialność klientów korzystających z usług wynajmu rowerów firmy "SiBike" na terenie Polski.
Warunki wynajmu
Aby wynająć rower, należy:
Przedstawić dokument tożsamości ze zdjęciem.
Być pełnoletnim.
Podpisać umowę najmu, potwierdzając tym samym akceptację warunków umowy i warunków określonych w niniejszym regulaminie.
Zapłacić kaucję zwrotną.
Opłacić koszt wynajmu na określony czas.
Zwrot roweru
Wynajęty rower musi zostać zwrócony czysty i sprawny technicznie.
Klient ponosi odpowiedzialność finansową za wynajęty rower.
Klient oświadcza, że posiada wiedzę na temat eksploatacji roweru, jego konserwacji oraz użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
Rower nie może być przekazywany osobom trzecim.
Odpowiedzialność klienta
Klient ponosi pełne koszty (określone w umowie) w przypadku kradzieży roweru lub naprawy uszkodzeń. Jeśli skradziony rower zostanie odzyskany, ale uszkodzony, klient jest finansowo odpowiedzialny za naprawę
Klient ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wszelkie uszkodzenia roweru lub jego części wynikające z niewłaściwego użytkowania, a nie z normalnego zużycia. Opłata za te uszkodzenia zostanie potrącona z kaucji. Jeśli koszty naprawy przekraczają kwotę kaucji, klient musi pokryć dodatkowe koszty.
Płatność za wynajem
Opłata za wynajem roweru jest pobierana z góry.
Kwota kaucji może być ustalona indywidualnie podczas podpisywania umowy.
Rower musi być zwrócony wynajmującemu nie później niż w dniu zakończenia opłaconego okresu wynajmu lub przedłużony przez opłacenie kolejnego okresu.
W przypadku braku płatności, rower musi być zwrócony w ostatni dzień opłaconego okresu wynajmu lub przedłużony przez opłacenie kolejnego okresu.
W przypadku opóźnienia w zwrocie roweru, klient musi poinformować wynajmującego co najmniej godzinę przed końcem okresu wynajmu. W przypadku opóźnionych płatności, kaucja nie zostanie zwrócona, a dni opóźnienia będą naliczane w wysokości 75 PLN za dzień.
W przypadku braku potwierdzenia przedłużenia wynajmu i niezwrotu roweru w ciągu 12 godzin od zakończenia okresu wynajmu, sprawa zostanie zgłoszona na policję i będzie traktowana jako przywłaszczenie mienia, co zgodnie z polskim prawem podlega odpowiedzialności karnej.
Zwrot roweru jest zatwierdzany dokumentem "Protokół Zwrotu Roweru" podpisanym przez obie strony w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.
Dane osobowe
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do podpisania umowy.
Dane osobowe są przetwarzane przez administratora danych przede wszystkim w celu realizacji zamówienia zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Dane klienta będą przetwarzane w okresie związanym z realizacją usługi wynajmu oraz do momentu wygaśnięcia umowy lub rozstrzygnięcia ewentualnych sporów.
Sprawy nieuregulowane niniejszymi zasadami są regulowane odpowiednimi przepisami prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 1971 r. Nr 27, poz. 252 z późn. zm.).
Spory są rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby "SiBike".
W przypadku nieprzyjęcia zasad wynajmu, pracownik może odmówić wynajmu roweru.
§2 Naprawa i konserwacja roweru
Konserwacja techniczna
Konserwacja techniczna wynajętego roweru jest wykonywana przez pracowników "SiBike".
Części zużyte w wyniku normalnego użytkowania zostaną wymienione przez wynajmującego bez dodatkowych opłat.
Części uszkodzone na skutek wypadków lub innych czynników niezwiązanych z normalnym użytkowaniem zostaną wymienione na koszt klienta.
Wyjątek: przebite dętki. Ich wymiana przez pracownika "SiBike" zostanie pokryta przez wynajmującego; jeśli wymiany dokonuje klient lub zewnętrzny serwis, koszt pokrywa klient.
Zgłaszanie usterek
Klient musi poinformować wynajmującego o wszelkich usterkach i dostarczyć rower pracownikowi "SiBike" do naprawy.
Samodzielna naprawa lub wymiana jakichkolwiek części przez klienta, zamiast przez pracownika "SiBike", jest na odpowiedzialność klienta.
§3 Wyposażenie roweru
Standardowe wyposażenie
Rower jest wyposażony w: zamek do roweru z jednym kluczem, klucz do zdejmowania baterii, uchwyt na telefon, lampki przednie i tylne, błotniki oraz ładowarkę do baterii.
Klient może sprawdzić i potwierdzić stan wyposażenia w momencie wynajmu.
Odpowiedzialność za wyposażenie
W przypadku uszkodzenia lub utraty wyposażenia, klient musi zrekompensować jego koszt. Odszkodowanie może zostać potrącone z kaucji.
Koszt utraconego lub uszkodzonego wyposażenia:
Zamek do roweru - 100 zł
Pierwsza utrata klucza do zamka - 50 zł
Druga utrata klucza do zamka - 100 zł
Utrata klucza do roweru - 50 zł
Uszkodzony lub zagubiony uchwyt na telefon - 40 zł
Utracona przednia lampka - 40 zł
Utracona tylna lampka - 35 zł
Uszkodzony lub utracony błotnik - 65 zł
Uszkodzona lub utracona ładowarka do baterii - 250 zł
§4 Płatności i terminy
Warunki płatności
Opłata za wynajem roweru musi być dokonana z góry gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym.
Zwrotna kaucja przy podpisaniu umowy musi być wpłacona gotówką.
Opłata za kolejny okres wynajmu musi być dokonana nie później niż w dniu zakończenia poprzedniego opłaconego okresu.
Potwierdzeniem płatności jest potwierdzenie przelewu bankowego lub paragon.
Rodzaje umów
Są trzy rodzaje umów: dzienne, tygodniowe lub miesięczne.
W przypadku zwrotu roweru przed końcem okresu umowy tygodniowej lub miesięcznej, opłata nie jest zwracana.
Opóźnienia w płatnościach
W przypadku opóźnień w płatnościach, kaucja nie jest zwracana.
Jeśli płatności są opóźnione o więcej niż jeden dzień, klient musi niezwłocznie zwrócić rower wynajmującemu.
Jeśli rower nie jest opłacony przez więcej niż jeden dzień po zakończeniu okresu wynajmu, zostanie zgłoszony na policję jako skradziony, co zgodnie z polskim prawem podlega odpowiedzialności karnej.
Jeśli rower zostanie zwrócony, ale terminy wynajmu nie zostaną opłacone, klientowi zostanie wysłane powiadomienie o konieczności dokonania płatności. Po upływie terminów w powiadomieniu sprawa zostanie przekazana do sądu właściwego dla siedziby "SiBike"
§5 Bezpieczeństwo (kradzież, ubezpieczenie)
W przypadku kradzieży wynajętego roweru, jeśli w trakcie dochodzenia lub poszukiwań zostanie ustalone, że kradzież nastąpiła z winy klienta (na przykład rower nie był zapięty na zamek lub został pozostawiony w ruchliwym miejscu na dłuższy czas), kaucja wpłacona przy podpisaniu umowy najmu nie zostanie zwrócona. Jeśli rower zostanie znaleziony za pomocą GPS, klient może być zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów związanych z jego poszukiwaniem. W przypadku, gdy pracownik firmy musi udać się na miejsce wskazane przez sygnał GPS, klient również musi pokryć te wydatki. Im więcej czasu pracownicy firmy spędzają na poszukiwaniach, w tym czasu spędzonego z policją i w miejscach, gdzie wykryto sygnał GPS, tym większa kwota może zostać naliczona klientowi za stracony czas i wysiłek
Rowerów na wynajem nie obejmuje ubezpieczenie od uszkodzeń i kradzieży przez żadną firmę ubezpieczeniową. Dlatego po podpisaniu umowy pełna odpowiedzialność za rower spoczywa na kliencie, który wynajmuje rower, i musi on zadbać o jego bezpieczeństwo
I DEFINICJA
Serwis – prowadzony przez firmę SIBIKE Sp.z o.o. z siedzibą przy ul. Olszńska 11/6 31-517 Kraków, serwis sprzętu rowerowego, wykonujący Usługi serwisowe dostarczonego do Serwisu przez Klienta Sprzętu, adres serwisu ul. Olszańska 11/Silver Bike, 31-517 Kraków.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zleca Serwisowi wykonanie Usługi serwisowej dostarczonego przez Klienta Sprzętu;
Przedstawiciel Serwisu – pracownik Serwisu lub osoba występująca w imieniu Serwisu.
Sprzęt – rowery oraz części rowerowe oddawane przez Klienta do Serwisu w celu dokonania Usługi serwisowej;
Usługa Serwisowa – konserwacja, diagnostyka, naprawa odpłatna, naprawa gwarancyjna lub każdy inny rodzaj usługi, świadczonej w ramach działalności Serwisu na rzecz Klienta,
Potwierdzenie Przyjęcia Zlecenia – dokument wydawany Klientowi dostarczającemu sprzęt osobiście lub poprzez Przedstawiciela Serwisu potwierdzający przyjęcie sprzętu do Serwisu.
Cennik – zestawienie cen usług serwisowych wraz z opisem. Cennik stanowi załącznik do regulaminu.
II POSTANOWIENIA OGÓLNE
Ocena stanu Sprzętu następuje w momencie przyjmowania Sprzętu do Serwisu. Po wykonaniu oceny stanu Sprzętu przez Przedstawiciela Serwisu Klient jest informowany o koniecznym zakresie Usług Serwisowych oraz częściach, które muszą zostać wymienione. Przedstawiciel Serwisu wraz z Klientem ustala jakie Usługi Serwisowe mają być wykonane. Klient jest informowany o orientacyjnych kosztach naprawy.
Całkowity koszt naprawy obejmuje koszt Usług Serwisowych oraz koszt użytych części.
Ceny Usług Serwisowych nie zawierają kosztów wymienionych części
Wymienione – zużyte części z roweru klienta nie będą odłożone, jeżeli Klient przed naprawą nie zadeklaruje woli ich zabrania.
W przypadku Sprzętu znacznie zabrudzonego zostanie naliczona dodatkowa opłata za czyszczenie roweru zgodnie z Cennikiem, w celu umożliwienia podjęcia czynności serwisowych, o czym klient zostanie poinformowany podczas przyjęcia Sprzętu do Serwisu
Podany podczas przyjęcia Sprzętu do Serwisu orientacyjny koszt naprawy może ulec zmianie w trakcie wykonywania prac serwisowych. W przypadku, gdy dodatkowy koszt będzie mniejszy niż 30 zł, wymiana części nastąpi bez uzgodnienia z Klientem, a informacja o wymianie zostanie podana podczas odbioru roweru. W przypadku, gdy dodatkowy koszt będzie większy niż 30 zł, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany telefonicznie.
W przypadku braku zgody Klienta na kontynuowanie naprawy, Klient zobowiązany jest do rozliczenia się z Serwisem za dotychczasową pracę i użyte materiały.
O zakończeniu prac serwisowych Klient jest informowany telefonicznie lub poprzez wiadomość sms.
Po zakończeniu napraw, bądź w przypadku rezygnacji z dalszych usług serwisowania, Klient zobowiązany jest do odebrania roweru w terminie
5 dni roboczych. Za nieodebranie roweru w terminie i brak kontaktu zostanie naliczona opłata dodatkowa w wysokości 5 zł za każdy dzień magazynowania roweru.
Odbiór powierzonego sprzętu jest możliwy wyłącznie na podstawie Potwierdzenia Przyjęcia Zlecenia, które klient otrzymuje podczas oddawania sprzętu do serwisu. W przypadku braku tego dokumentu, osoba odbierająca zostanie poproszona o podanie danych widniejących w Potwierdzeniu Przyjęcia Zlecenia oraz okazanie dowodu tożsamości w celu potwierdzenia zgodności danych. Odbierając sprzęt klient ma możliwość sprawdzenia wykonanej usługi i potwierdzić że wszystko jest wykonane poprawnie lub natychmiast zgłosić swoje uwagi.
Czas wykonania Usługi Serwisowej (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) jest każdorazowo ustalany z Klientem. W uzasadnionych przypadkach (brak części zamiennych lub trudności z ich sprowadzeniem, usterki wymagające podjęcia specjalnych procedur diagnostycznych, itp.) czas ten może ulec wydłużeniu, o czym klient zostanie poinformowany.
Serwis nie ponosi odpowiedzialność za usterki, wykryte w trakcie lub po wykonywaniu Usługi Serwisowej, które nie zostały zgłoszone przez Klienta.
Serwis zastrzega sobie zwrot nie naprawionego sprzętu Klientowi z powodu braku oryginalnych części lub zamienników na rynku oraz innych niezależnych od Serwisu czynników.
Serwis nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści jeśli szkoda nie jest winą Serwisu lub czas wykonania Usługi Serwisowej wydłuża się z przyczyn od Serwisu niezależnych.
Naprawy gwarancyjne wykonywane są w oparciu o warunki gwarancji ustalane przez producenta.
III GWARANCJA I REKLAMACJE
Serwis ponosi odpowiedzialność, za jakość świadczonych usług stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 oraz art. 556 ust.1-3 KC. (Dz. U. 141.2002.1176).
Na każdą Usługę Serwisową (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) udzielana jest gwarancja na okres 7 dni (w przypadku roweru przejechane do 100 km). Reklamacja jest rozpatrywana na podstawie paragonu lub faktury wystawionej na daną usługę.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń sprzętu powstałych w wyniku: niewłaściwej eksploatacji sprzętu, przypadków losowych, nieuprawnionej ingerencji osób niebędących pracownikami Serwisu, a także uszkodzeń mechanicznych.
W przypadku naprawy gwarancyjnej, okres gwarancji jest przedłużany wyłącznie o czas pobytu sprzętu w Serwisu, o ile zapis w karcie gwarancyjnej Sprzętu nie stanowi inaczej.
Gwarancja może być udzielona wyłącznie w zakresie wykonanej naprawy/wymienionych części. Gwarancją nie są objęte konserwacje sprzętu, ani usterki, które nie są bezpośrednio związane z wykonaną Usługą Serwisową. Gwarancja na wykonane czynności nie obejmuje przypadków, w których działanie wykonanej przez Serwis czynności przestało być skuteczne z powodów uszkodzeń elementów i części nieobjętych gwarancją Serwisu lub jeśli działanie to przestało być poprawne na skutek pojawienia się wady innych elementów mających wpływ na poprawność wykonanej Usługi Serwisowej.
Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć sprzęt, urządzenie lub towar do Serwisu na swój rachunek – we własnym zakresie lub poprzez firmę spedycyjną.
IV OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Korzystając z Usług Serwisowych Klient wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie przez Serwis danych osobowych podanych przez Klienta w Potwierdzeniu Przyjęcia Zlecenia. Podając dane, Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego prawdziwymi danymi.
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przechowywanie i przetwarzanie przez Serwis danych osobowych Klienta skutkuje brakiem możliwości wykonania Usług Serwisowych.
Administratorem danych osobowych jest firma Interdrive z siedzibą w przy ul. Gesia 8/205 31-535, Krakow .
Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia.
V POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 2014 poz. 121 z późn. zm.) i ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
Serwis zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie w dniu wskazanym przez Serwis. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia umowy.
Regulamin obowiązuje od dnia 01 grudnia 2023 r. i jest dostępny w wersji papierowej w serwisie Silver Bike przy ul. Olszańska 11, 31-517 Kraków lub w wersji elektronicznej wysyłana mailem na żądanie klienta lub na stronie internetowej silverbike.pl.
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep www.sibikepl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.sibike.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.sibike.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.sibike.pl umożliwiający złożenie Zamówienia przy pomocy platformy OLX.PL
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.sibike.pl.
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – SIBIKE Sp. z o.o. NIP:6751722122. KRS: 0000822462 z siedzibą ul. Olszańska 11/6, 31-517 Kraków.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Sklep www.sibike.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet i platformy OLX.pl
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą przycisku Sklepu www.sibike.pl, który skieruje na platforme OLX.pl – 24 godziny na dobę przez cały rok.
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
formularz odstąpienia od umowy,
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
Platnosc za posrednicistwem platformy OLX.pl
Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
czas kompletowania Produktów wynosi 3 dni roboczych,
dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem sposobów dostawy dostepnych na stronie OLX.pl
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
Na stronie OLX.pl istneje mozliwosc skorzystaniea uslugi “Ochrona kupujacego”
Dokladna informacja dotepna pod linkiem: https://pomoc.olx.pl/olxplhelp/s/article/co-to-jest-pakiet-ochronny-V14-olx
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: …………………………………………………………………………………………
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
dostęp do poczty elektronicznej,
przeglądarka internetowa,
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sp.interdrive@gmail.com
W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dokument opracowany za pomocą automatycznego generatora dostępnego na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu