Postanowienia ogólne
Osoba wynajmująca rower, zwana dalej klientem, ma prawo zapoznać się z warunkami i cenami wynajmu rowerów. Jeśli aktualne warunki zostaną zaakceptowane, klient może przystąpić do podpisania umowy i wynajmu roweru. Klient, który zdecyduje się wynająć rower, oświadcza, że podpisuje umowę cywilnoprawną z „SiBike” Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Olszańska 11/6, 31-517 Kraków, zwaną dalej wynajmującym, na warunkach określonych w niniejszym dokumencie. Rowerów nie wynajmuje się osobom pod wpływem alkoholu lub narkotyków.
§1 Prawa, obowiązki i odpowiedzialność klienta
Rower i sprzęt
Rowery i sprzęt są własnością "SiBike" Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Olszańska 11/6, 31-517 Kraków NIP: 675-172-21-22.
Niniejszy dokument opisuje prawa, obowiązki i odpowiedzialność klientów korzystających z usług wynajmu rowerów firmy "SiBike" na terenie Polski.
Warunki wynajmu
Aby wynająć rower, należy:
Przedstawić dokument tożsamości ze zdjęciem.
Być pełnoletnim.
Podpisać umowę najmu, potwierdzając tym samym akceptację warunków umowy i warunków określonych w niniejszym regulaminie.
Zapłacić kaucję zwrotną.
Opłacić koszt wynajmu na określony czas.
Zwrot roweru
Wynajęty rower musi zostać zwrócony czysty i sprawny technicznie.
Klient ponosi odpowiedzialność finansową za wynajęty rower.
Klient oświadcza, że posiada wiedzę na temat eksploatacji roweru, jego konserwacji oraz użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
Rower nie może być przekazywany osobom trzecim.
Odpowiedzialność klienta
Klient ponosi pełne koszty (określone w umowie) w przypadku kradzieży roweru lub naprawy uszkodzeń. Jeśli skradziony rower zostanie odzyskany, ale uszkodzony, klient jest finansowo odpowiedzialny za naprawę
Klient ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wszelkie uszkodzenia roweru lub jego części wynikające z niewłaściwego użytkowania, a nie z normalnego zużycia. Opłata za te uszkodzenia zostanie potrącona z kaucji. Jeśli koszty naprawy przekraczają kwotę kaucji, klient musi pokryć dodatkowe koszty.
Płatność za wynajem
Opłata za wynajem roweru jest pobierana z góry.
Kwota kaucji może być ustalona indywidualnie podczas podpisywania umowy.
Rower musi być zwrócony wynajmującemu nie później niż w dniu zakończenia opłaconego okresu wynajmu lub przedłużony przez opłacenie kolejnego okresu.
W przypadku braku płatności, rower musi być zwrócony w ostatni dzień opłaconego okresu wynajmu lub przedłużony przez opłacenie kolejnego okresu.
W przypadku opóźnienia w zwrocie roweru, klient musi poinformować wynajmującego co najmniej godzinę przed końcem okresu wynajmu. W przypadku opóźnionych płatności, kaucja nie zostanie zwrócona, a dni opóźnienia będą naliczane w wysokości 75 PLN za dzień.
W przypadku braku potwierdzenia przedłużenia wynajmu i niezwrotu roweru w ciągu 12 godzin od zakończenia okresu wynajmu, sprawa zostanie zgłoszona na policję i będzie traktowana jako przywłaszczenie mienia, co zgodnie z polskim prawem podlega odpowiedzialności karnej.
Zwrot roweru jest zatwierdzany dokumentem "Protokół Zwrotu Roweru" podpisanym przez obie strony w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.
Dane osobowe
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do podpisania umowy.
Dane osobowe są przetwarzane przez administratora danych przede wszystkim w celu realizacji zamówienia zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Dane klienta będą przetwarzane w okresie związanym z realizacją usługi wynajmu oraz do momentu wygaśnięcia umowy lub rozstrzygnięcia ewentualnych sporów.
Sprawy nieuregulowane niniejszymi zasadami są regulowane odpowiednimi przepisami prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 1971 r. Nr 27, poz. 252 z późn. zm.).
Spory są rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby "SiBike".
W przypadku nieprzyjęcia zasad wynajmu, pracownik może odmówić wynajmu roweru.
§2 Naprawa i konserwacja roweru
Konserwacja techniczna
Konserwacja techniczna wynajętego roweru jest wykonywana przez pracowników "SiBike".
Części zużyte w wyniku normalnego użytkowania zostaną wymienione przez wynajmującego bez dodatkowych opłat.
Części uszkodzone na skutek wypadków lub innych czynników niezwiązanych z normalnym użytkowaniem zostaną wymienione na koszt klienta.
Wyjątek: przebite dętki. Ich wymiana przez pracownika "SiBike" zostanie pokryta przez wynajmującego; jeśli wymiany dokonuje klient lub zewnętrzny serwis, koszt pokrywa klient.
Zgłaszanie usterek
Klient musi poinformować wynajmującego o wszelkich usterkach i dostarczyć rower pracownikowi "SiBike" do naprawy.
Samodzielna naprawa lub wymiana jakichkolwiek części przez klienta, zamiast przez pracownika "SiBike", jest na odpowiedzialność klienta.
§3 Wyposażenie roweru
Standardowe wyposażenie
Rower jest wyposażony w: zamek do roweru z jednym kluczem, klucz do zdejmowania baterii, uchwyt na telefon, lampki przednie i tylne, błotniki oraz ładowarkę do baterii.
Klient może sprawdzić i potwierdzić stan wyposażenia w momencie wynajmu.
Odpowiedzialność za wyposażenie
W przypadku uszkodzenia lub utraty wyposażenia, klient musi zrekompensować jego koszt. Odszkodowanie może zostać potrącone z kaucji.
Koszt utraconego lub uszkodzonego wyposażenia:
Zamek do roweru - 100 zł
Pierwsza utrata klucza do zamka - 50 zł
Druga utrata klucza do zamka - 100 zł
Utrata klucza do roweru - 50 zł
Uszkodzony lub zagubiony uchwyt na telefon - 40 zł
Utracona przednia lampka - 40 zł
Utracona tylna lampka - 35 zł
Uszkodzony lub utracony błotnik - 65 zł
Uszkodzona lub utracona ładowarka do baterii - 250 zł
§4 Płatności i terminy
Warunki płatności
Opłata za wynajem roweru musi być dokonana z góry gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym.
Zwrotna kaucja przy podpisaniu umowy musi być wpłacona gotówką.
Opłata za kolejny okres wynajmu musi być dokonana nie później niż w dniu zakończenia poprzedniego opłaconego okresu.
Potwierdzeniem płatności jest potwierdzenie przelewu bankowego lub paragon.
Rodzaje umów
Są trzy rodzaje umów: dzienne, tygodniowe lub miesięczne.
W przypadku zwrotu roweru przed końcem okresu umowy tygodniowej lub miesięcznej, opłata nie jest zwracana.
Opóźnienia w płatnościach
W przypadku opóźnień w płatnościach, kaucja nie jest zwracana.
Jeśli płatności są opóźnione o więcej niż jeden dzień, klient musi niezwłocznie zwrócić rower wynajmującemu.
Jeśli rower nie jest opłacony przez więcej niż jeden dzień po zakończeniu okresu wynajmu, zostanie zgłoszony na policję jako skradziony, co zgodnie z polskim prawem podlega odpowiedzialności karnej.
Jeśli rower zostanie zwrócony, ale terminy wynajmu nie zostaną opłacone, klientowi zostanie wysłane powiadomienie o konieczności dokonania płatności. Po upływie terminów w powiadomieniu sprawa zostanie przekazana do sądu właściwego dla siedziby "SiBike"
§5 Bezpieczeństwo (kradzież, ubezpieczenie)
W przypadku kradzieży wynajętego roweru, jeśli w trakcie dochodzenia lub poszukiwań zostanie ustalone, że kradzież nastąpiła z winy klienta (na przykład rower nie był zapięty na zamek lub został pozostawiony w ruchliwym miejscu na dłuższy czas), kaucja wpłacona przy podpisaniu umowy najmu nie zostanie zwrócona. Jeśli rower zostanie znaleziony za pomocą GPS, klient może być zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów związanych z jego poszukiwaniem. W przypadku, gdy pracownik firmy musi udać się na miejsce wskazane przez sygnał GPS, klient również musi pokryć te wydatki. Im więcej czasu pracownicy firmy spędzają na poszukiwaniach, w tym czasu spędzonego z policją i w miejscach, gdzie wykryto sygnał GPS, tym większa kwota może zostać naliczona klientowi za stracony czas i wysiłek
Rowerów na wynajem nie obejmuje ubezpieczenie od uszkodzeń i kradzieży przez żadną firmę ubezpieczeniową. Dlatego po podpisaniu umowy pełna odpowiedzialność za rower spoczywa na kliencie, który wynajmuje rower, i musi on zadbać o jego bezpieczeństwo
I DEFINICJA
Serwis – prowadzony przez firmę SIBIKE Sp.z o.o. z siedzibą przy ul. Olszńska 11/6 31-517 Kraków, serwis sprzętu rowerowego, wykonujący Usługi serwisowe dostarczonego do Serwisu przez Klienta Sprzętu, adres serwisu ul. Olszańska 11/Silver Bike, 31-517 Kraków.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zleca Serwisowi wykonanie Usługi serwisowej dostarczonego przez Klienta Sprzętu;
Przedstawiciel Serwisu – pracownik Serwisu lub osoba występująca w imieniu Serwisu.
Sprzęt – rowery oraz części rowerowe oddawane przez Klienta do Serwisu w celu dokonania Usługi serwisowej;
Usługa Serwisowa – konserwacja, diagnostyka, naprawa odpłatna, naprawa gwarancyjna lub każdy inny rodzaj usługi, świadczonej w ramach działalności Serwisu na rzecz Klienta,
Potwierdzenie Przyjęcia Zlecenia – dokument wydawany Klientowi dostarczającemu sprzęt osobiście lub poprzez Przedstawiciela Serwisu potwierdzający przyjęcie sprzętu do Serwisu.
Cennik – zestawienie cen usług serwisowych wraz z opisem. Cennik stanowi załącznik do regulaminu.
II POSTANOWIENIA OGÓLNE
Ocena stanu Sprzętu następuje w momencie przyjmowania Sprzętu do Serwisu. Po wykonaniu oceny stanu Sprzętu przez Przedstawiciela Serwisu Klient jest informowany o koniecznym zakresie Usług Serwisowych oraz częściach, które muszą zostać wymienione. Przedstawiciel Serwisu wraz z Klientem ustala jakie Usługi Serwisowe mają być wykonane. Klient jest informowany o orientacyjnych kosztach naprawy.
Całkowity koszt naprawy obejmuje koszt Usług Serwisowych oraz koszt użytych części.
Ceny Usług Serwisowych nie zawierają kosztów wymienionych części
Wymienione – zużyte części z roweru klienta nie będą odłożone, jeżeli Klient przed naprawą nie zadeklaruje woli ich zabrania.
W przypadku Sprzętu znacznie zabrudzonego zostanie naliczona dodatkowa opłata za czyszczenie roweru zgodnie z Cennikiem, w celu umożliwienia podjęcia czynności serwisowych, o czym klient zostanie poinformowany podczas przyjęcia Sprzętu do Serwisu
Podany podczas przyjęcia Sprzętu do Serwisu orientacyjny koszt naprawy może ulec zmianie w trakcie wykonywania prac serwisowych. W przypadku, gdy dodatkowy koszt będzie mniejszy niż 30 zł, wymiana części nastąpi bez uzgodnienia z Klientem, a informacja o wymianie zostanie podana podczas odbioru roweru. W przypadku, gdy dodatkowy koszt będzie większy niż 30 zł, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany telefonicznie.
W przypadku braku zgody Klienta na kontynuowanie naprawy, Klient zobowiązany jest do rozliczenia się z Serwisem za dotychczasową pracę i użyte materiały.
O zakończeniu prac serwisowych Klient jest informowany telefonicznie lub poprzez wiadomość sms.
Po zakończeniu napraw, bądź w przypadku rezygnacji z dalszych usług serwisowania, Klient zobowiązany jest do odebrania roweru w terminie
5 dni roboczych. Za nieodebranie roweru w terminie i brak kontaktu zostanie naliczona opłata dodatkowa w wysokości 5 zł za każdy dzień magazynowania roweru.
Odbiór powierzonego sprzętu jest możliwy wyłącznie na podstawie Potwierdzenia Przyjęcia Zlecenia, które klient otrzymuje podczas oddawania sprzętu do serwisu. W przypadku braku tego dokumentu, osoba odbierająca zostanie poproszona o podanie danych widniejących w Potwierdzeniu Przyjęcia Zlecenia oraz okazanie dowodu tożsamości w celu potwierdzenia zgodności danych. Odbierając sprzęt klient ma możliwość sprawdzenia wykonanej usługi i potwierdzić że wszystko jest wykonane poprawnie lub natychmiast zgłosić swoje uwagi.
Czas wykonania Usługi Serwisowej (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) jest każdorazowo ustalany z Klientem. W uzasadnionych przypadkach (brak części zamiennych lub trudności z ich sprowadzeniem, usterki wymagające podjęcia specjalnych procedur diagnostycznych, itp.) czas ten może ulec wydłużeniu, o czym klient zostanie poinformowany.
Serwis nie ponosi odpowiedzialność za usterki, wykryte w trakcie lub po wykonywaniu Usługi Serwisowej, które nie zostały zgłoszone przez Klienta.
Serwis zastrzega sobie zwrot nie naprawionego sprzętu Klientowi z powodu braku oryginalnych części lub zamienników na rynku oraz innych niezależnych od Serwisu czynników.
Serwis nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści jeśli szkoda nie jest winą Serwisu lub czas wykonania Usługi Serwisowej wydłuża się z przyczyn od Serwisu niezależnych.
Naprawy gwarancyjne wykonywane są w oparciu o warunki gwarancji ustalane przez producenta.
III GWARANCJA I REKLAMACJE
Serwis ponosi odpowiedzialność, za jakość świadczonych usług stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 oraz art. 556 ust.1-3 KC. (Dz. U. 141.2002.1176).
Na każdą Usługę Serwisową (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) udzielana jest gwarancja na okres 7 dni (w przypadku roweru przejechane do 100 km). Reklamacja jest rozpatrywana na podstawie paragonu lub faktury wystawionej na daną usługę.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń sprzętu powstałych w wyniku: niewłaściwej eksploatacji sprzętu, przypadków losowych, nieuprawnionej ingerencji osób niebędących pracownikami Serwisu, a także uszkodzeń mechanicznych.
W przypadku naprawy gwarancyjnej, okres gwarancji jest przedłużany wyłącznie o czas pobytu sprzętu w Serwisu, o ile zapis w karcie gwarancyjnej Sprzętu nie stanowi inaczej.
Gwarancja może być udzielona wyłącznie w zakresie wykonanej naprawy/wymienionych części. Gwarancją nie są objęte konserwacje sprzętu, ani usterki, które nie są bezpośrednio związane z wykonaną Usługą Serwisową. Gwarancja na wykonane czynności nie obejmuje przypadków, w których działanie wykonanej przez Serwis czynności przestało być skuteczne z powodów uszkodzeń elementów i części nieobjętych gwarancją Serwisu lub jeśli działanie to przestało być poprawne na skutek pojawienia się wady innych elementów mających wpływ na poprawność wykonanej Usługi Serwisowej.
Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć sprzęt, urządzenie lub towar do Serwisu na swój rachunek – we własnym zakresie lub poprzez firmę spedycyjną.
IV OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Korzystając z Usług Serwisowych Klient wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie przez Serwis danych osobowych podanych przez Klienta w Potwierdzeniu Przyjęcia Zlecenia. Podając dane, Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego prawdziwymi danymi.
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przechowywanie i przetwarzanie przez Serwis danych osobowych Klienta skutkuje brakiem możliwości wykonania Usług Serwisowych.
Administratorem danych osobowych jest firma Interdrive z siedzibą w przy ul. Gesia 8/205 31-535, Krakow .
Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia.
V POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 2014 poz. 121 z późn. zm.) i ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
Serwis zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie w dniu wskazanym przez Serwis. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia umowy.
Regulamin obowiązuje od dnia 01 grudnia 2023 r. i jest dostępny w wersji papierowej w serwisie Silver Bike przy ul. Olszańska 11, 31-517 Kraków lub w wersji elektronicznej wysyłana mailem na żądanie klienta lub na stronie internetowej silverbike.pl.